سکه نیوز

سکه نیوز

آخرین اخبار بازار سکه و ارز، قیمت روز بازار ، ارائه تحلیل و مشاوره توسط گروه ایران صراف
سکه نیوز

سکه نیوز

آخرین اخبار بازار سکه و ارز، قیمت روز بازار ، ارائه تحلیل و مشاوره توسط گروه ایران صراف

عربستان عمر میادین نفتی خود را افزایش می‌دهد

شرکت نفت آرامکو عربستان (بزرگترین تولیدکننده نفت عربستان) در حال افزایش ظرفیت تولید خود در دو میدان نفتی برای کاهش تولید در ذخایر پیرتر و افزایش عمر آن‌هاست. 
 
به گزارش ایسنا، به نقل از بلومبرگ، خالد الفلاح - رییس اجرایی آرامکو - گفت: این شرکت نفتی قصد دارد ظرفیت تولید خود از میادین شیبان و خوریس را تا سال 2017 به میزان 550 هزار بشکه در روز افزایش دهد. 
   
عربستان به عنوان بزرگترین تولیدکننده نفت اوپک با شروع استفاده از این میادین جدید نظیر میدان ساحلی المنیفه، ظرفیت تولید نفت خود را در سطح 12.5 میلیون بشکه در روز حفظ خواهد کرد. 
 
میدان المنیفه که نفت سنگین عربی را تولید می‌کند و میدان شیبان و خوریس که نفتهای سبک‌تری را تولید می‌کنند به آرامکو کمک خواهند کرد که آنها را جایگزین میادین پیر و رو به زوال کند. 
 
الفلاح بعد از نشست کنگره جهانی انرژی در کره جنوبی درباره این طرح توسعه گفت: این برنامه‌ها اساسا به ما اجازه می دهد که تولید میادین پیرتر را کاهش و عمر آنها را افزایش دهیم و همچنین نوع نفت خود را متعادل کنیم زیرا با تولید میدان منیفه ما بیشتر به سمت نفت‌های سنگین‌تر می رویم. 
 
الفلاح گفت: ظرفیت میدان شیبان تا پایان سال 2016 و اوایل سال 2017 با روزانه 250 هزار بشکه بشکه افزایش به یک میلیون بشکه در روز خواهد رسید و تولید میدان خوریس با روزانه 300 هزار بشکه افزایش تا سال 2017 به 1.5 میلیون بشکه در روز می‌رسد. 
 
شرکت نفت آرامکو با شروع فعالیت این میادین نفت نسبتا سبک‌تری را صادر خواهد کرد و نفت تولیدی سنگین میدان منیفه برای پالایشگاه‌های جدید که این شرکت در شهرهای شرقی جبیل و ینبو می سازد، اختصاص خواهد یافت. 
 
همچنین سومین پالایشگاه نیز در شهر جزان تا اواخر سال 2016 تکمیل می‌شود. این تاسیسات از نفت‌های سبک و متوسط فراورده های نفتی صادراتی تولید خواهد کرد. 
 
این شرکت همچنین قصد دارد یک نیروگاه 3000 مگاواتی در شهر جزان احداث کند و قرارداد ساخت توربین‌های آن را به شرکت زیمنس واگذار کرده است. 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد